زیبایی و آرایشی

  • ۰
  • ۰

نحوه ی شستن درست موها

شاید در نگاه اول شستن موها کار ساده ای به نظر برسد اما نحوه‌ی صحیح شستشو مو از اهمیت زیادی برخوردار است. این امر علاوه بر اینکه در سلامت موها نقش مهمی دارد، دارای قواعد و آداب خاصی می‌باشد که باید آنها را رعایت کنید. در واقع یکی از موضوعاتی که متخصصان پوست و مو بر آن تاکید دارند، این موضوع به ظاهر ساده می‌باشد زیرا تنها یک اشتباه ساده باعث آسیب رساندن به موهایتان خواهد شد.

از آنجا که مو به علت تماس با محیط، دست کشیدن مداوم در آن و ترشح چربی پوست سر، کثیف می‌شود، باید بطور مرتب آن را بشویید در غیر این صورت تارهای مو به یکدیگر چسبیده و ظاهری ناخوشایند برای شما ایجاد می‌کنند. بنابراین آشنایی با نحوه‌ی صحیح شستشو موها علاوه بر از بین بردن چربی و آلودگی از روی مو، از آسیب و شکنندگی آن جلوگیری کرده و در نهایت شما موهایی نرم، سالم و حالت‌دار خواهید داشت.
نحوه‌ی صحیح شستشو موها به عوامل مختلفی نوع شامپو، زمان شستشو، درجه آب، مقدار شامپو و … بستگی دارد که با رعایت این نکات می‌توانید موهایی سالم و پرپشت داشته باشید.

نوع شامپو

امروزه برای هر یک از انواع مو، شامپو مخصوص به آن وجود دارد که باید قبل از خرید به محتوای نوشته شده روی بطری شامپو توجه کنید. بطور مثال اگر موهای شما رنگ کرده و آسیب دیده می‌باشد از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده بدون سولفات استفاده نمایید و یا اگر موهایتان خشک است از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده کنید تا با ترشح چربی، از خشک شدن موها جلوگیری کنید.

 مقدار شامپو

مقدار شامپو مصرفی بسته به حجم و بلندی موها متفاوت است. اگر موهای شما بلند است نیاز دارید حداقل دو بار موهای خود را بشویید تا کاملا تمیز شوند زیرا در بار اول تنها آلودگی‌های سطحی از بین می‌روند بنابراین به مقدار بیشتری از شامپو نیاز دارید. برای عملکرد بهتر شامپو نیز بهتر است به جای ریختن مستقیم آن روی سر، مقداری از آن را در کف دستانتان ریخته و پس از مالش آنها به هم و ایجاد کف، موهای خود را بشویید.

 درجه آب

اگرچه دوش گرفتن با آب گرم بسیار لذت بخش بوده و باعث رفع آلودگی و غبار از روی مو می‌شود اما آب داغ علاوه بر از بین بردن رطوبت مو و چربی پوست سر، باعث خشکی و آسیب آن نیز خواهد شد. بنابراین موهای خود را پس از شامپو زدن، با آب ولرم یا سرد آبکشی نمایید. این درجه از آب علاوه بر حفظ رطوبت مو باعث براق و شفاف شدن مو نیز خواهد شد.

 روش صحیح شستشو مو

این موضوع بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد. در هنگام شستشو سر و پس از استعمال شامپو، کف سر خود را با نوک انگشتانتان ماساژ داده و از چنگ زدن آن بپرهزید به خصوص اگر موهای چربی دارید. ماساژ پوست سر به افزایش گردش خون کمک کرده و باعث رشد و تقویت مو نیز می‌شود.

استفاده از نرم کننده یا ماسک مو

حتما پس از استفاده از شامپو، برای برای باز کردن گره مو و تقویت آن از نرم‌کننده یا ماسک مو استفاده کنید. نکته‌ی مهم در استفاده از این محصولات، عدم تماس آنها با ریشه مو می‌باشد زیرا باعث می‌شود مو زودتر چرب شده و حتی منجر به ریزش مو شود. از آنجا که نرم‌کننده وماسک مو بیشتر برای فرم دهی به موها بوده و کف نمی‌کند، باید بعد از ۲ الی ۳ دقیقه آن را با آب سرد آبکشی نمایید تا مو پس از خشک شدن درخشان‌تر دیده شود.

در خرید شامپو تنها به شکل  بطری شامپو توجه نکنید. زیرا شرکت هایی هم هستند که با وجود کیفیت بالای شامپو، بسته بندی آنچندان زیبایی ندارند. 

نحوه ی شستشوی مناسب مو

 

منلع: موتنرو

  • ۹۸/۰۶/۳۰
  • samira arab

بطری شامپو

شستشوی صحیح مو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی