زیبایی و آرایشی

  • ۰
  • ۰

سرم مو و انواع آن

خانم ها دوست دارند همانند ستاره‌های سینما و هالیوود همیشه موهایی زیبا داشته باشند . برای اینکه بتوانید موهایی نرم و زیبا داشته باشید و در هر شرایطی چون ستاره بدرخشید یکی از پیشنهادهای ما به شما استفاده و خرید سرم مو می‌باشد .

سرم مو چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

سرم مو چیست ؟

به طور کلی سرم های مو به دو دسته تقسیم میشوند.
دسته اول محصولاتی هستند که برای تقویت ریشه مو ساخته شده و معمولا به صورت آمپول غیر تزریقی یا شیشه های دارای قطره چکان عرضه می‌شوند که بیشتر در مورد آقایان استفاده می‌شود.

دسته دوم که بسیار متداول تر و کاربردی تر است (مخصوصا در مورد خانم ها) محصولاتی هستند که برای مراقبت، احیاء و بازسازی عمقی ساقه ی مو استفاده میشوند که در این مقاله قصد معرفی این دسته از محصولات سرم مو را داریم. سرم های مو به صورت اسپری، ژل و مایع تولید و به بازار عرضه می شوند.

سیستم عملکرد

سرم مو به دلیل داشتن سیلیکون در ترکیبات خود، مانند یک پوشش محافظ عمل می کند، این لایه محافظ باعث حفظ رطوبت مو شده و حس نرمی و درخشان بودن را به موهای شما هدیه می دهد. همچنین این لایه محافظ، مو را در مقابل آسیب های محیطی همچون آلودگی هوا، گرد و غبار و نورخورشید حفظ کرده و باعث مقاومت بیشتر مو در برابر حرارت سشوار و دیگر ابزار حرارتی می شود.

چه زمانی از سرم مو استفاده کنیم؟

اگر احساس می کنید موهای شما زیبایی، نرمی و درخشندگی خود را از دست داده و خشک، خشن و آسیب دیده به نظر میرسند، یک سرم موی مناسب میتواند مانند یک ماده شفا بخش موهای شما را به زندگی باز گرداند و باعث درخشش و شادابی دوباره آن‌ها شود.

اگر در حالت دادن به موهای فر و مجعد مشکل دارید، در این حالت هم سرم مو می تواند گزینه خوبی برای شما باشد، چرا که به دلایل یاد شده سرم مو نقش بسیار موثری در حالت پذیری مو خواهد دارد و فرم دلخواه را به موهای شما می‌دهد.

پیشگیری بهتر از درمان است
با اینکه از سرم مو معمولا به عنوان یک محلول بازسازی کننده برای موهای آسیب دیده یاد می شود، اما این باور درست نیست. اگر شما در حال حاضر موهای سالم، زیبا و خوش حالتی دارید نباید از استفاده از سرم مو غافل شوید، امروزه مراقبت های ساده روزانه برای داشتن موهای سالم و زیبا کافی نیست، زیرا موهای شما هم مانند پوستتان روزانه در معرض انواع آلودگی های محیطی و حتی شوینده های شیمیاری قرار دارد و کاملا عاقلانه به نظر می‌رسد که برای محافظت از موهای خود در برابر بسیاری از آسیب ها همواره از یک سرم موی مناسب استفاده کنید، چون وظیفه اصلی سرم مو حفاظت از موی شما به وسیله کشیدن یک قلاف نامرئی از جنس سیلیکون روی ساقه مو است.

نحوه استفاده از سرم مو

ابتدا باید موهای خود را با شامپویی ملایم بشویید تا موها کاملا تمیز شوند. اینکه چطور باید انواع مختلف شامپوها را از هم تشخیص داد ،توجه به اطلاعات روی بطری شامپو می باشد. همه ی شرکت های معتبر سازنده شامپو اطلاعات کافی از محتویات داخل شامپو و نوع شامپو به طور مثال اینکه مخصوص موهای چرب است و یا خشک و غیره روی بسته بندی شامپو درج می کنند. 
بعد با توجه به نوع محصول، سرم مو را روی موی خود اسپری کنید و یا مقداری از نوع مایع آن را بر روی کف دست خود ریخته وآن را به موهای خود بمالید و بگذارید خشک شود. پس از استفاده از سرم بر روی مو، دیگر نیازی به شستشوی مجدد نیست.
همچنین می توانید بعد از خشک کردن موها، در حالتی که هنوزکمی نم دارد، از سرم مو به همان روش گفته شده استفاده کنید.

یادآوری های مهم در مورد سرم مو
• سرم مو هیچ گونه ماده مضر شیمیایی ندارد. پس به موهای شما آسیبی نمی رساند.

• چون این محصول کمی چرب است نباید آن را به مقدار زیاد استفاده کرد. مقدار آن نباید به قدری باشد که موجب تماس با پوست سر و ریشه مو شود. فقط اندازه چند قطره  برای یک موی بلند کافی است.ن سرم‌های مو فاقد الکل‌اند درنتیجه برای برطرف کردن وز مو بسیار مناسب‌اند.

• لایه‌ای که سرم مو روی موهایتان ایجاد می‌کند ، آن را در برابر عواملی که باعث آسیب مو می‌شوند مثل آلودگی، نورخورشید، حرارت سشوار و اتو مو حفظ می کند.

• سرم مو نباید به کف سرتان بخورد، برعکس شامپوها که باید حتی مدتی در حمام روی سر بمانند. اگر سرم‌ها به کف سر بخورند باعث می‌شوند موهایتان به هم بچسبد و چرب شود. از این رو معمولا سرم مو را در بطری اسپری ریخته تا هنگام استفاده مقدار زیادی از آن روی مو نریزد. 

• سرم را روی موهای مرطوب بزنید. تصور عده‌ای این است می‌توان روی موهای خشک هم از سرم استفاده کرد، در حالی که این کار غلط است و تاثیر این محصول روی موهای مرطوب بیشتر است؛ چون ماده سیلیکون زمانی می‌تواند درست به موها بچسبد که مو حالت مرطوب داشته باشد. خودتان امتحان کنید.

• از سرم‌ها برای موهای نازک استفاده نکنید. تار موی برخی افراد نازک و برخی ضخیم‌تر است اما این محصول برای موهایی با تارهای نازک مناسب نیست چرا که موها را چرب‌تر و نازک‌تر نشان می‌‌دهد.

• قبل از سشوارکشیدن از سرم مو استفاده کنید، بواسطه خاصیت ضدچسبندگی از رسیدن حرارت بیش از حد به مو جلوگیری می‌کند.

• سرم مو از ایجاد الکتریسیته ساکن خصوصا بعد از سشوار کشیدن که موردی آزار دهنده در آرایش موها است پیشگیری می کند.

منبع: موتنرو

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی