زیبایی و آرایشی

  • ۰
  • ۰

انواع لاک ناخن

غیر از انتخاب لباس و زیورآلات و عطر مناسب، یکی از کارهایی که انجام دادنش زیبایی شما را دوچندان می‌کند لاک زدن است. انتخاب رنگ لاک متناسب با لباس کار آسانی نیست. همچنین قبل از انتخاب لاک، علاوه بر رنگ آن، باید یک سری فاکتورهای دیگر را هم در نظر بگیرید؛ فاکتورهایی مثل جنس لاک، براق بودن یا نبودن آن، و لایه آخری که روی آن می‌زنید. در سال‌های اخیر، مدل‌های مختلفی از لاک وارد بازار شده‌اند. هرچه تنوع این مدل‌ها بیشتر شود، سخت‌تر می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در مقاله امروز ۱۰ مدل از اصلی‌ترین انواع لاک ناخن را به شما معرفی کنیم. بدین ترتیب، دفعه بعدی که به آرایشگاه بروید برای انتخاب رنگ و جنس لاک‌تان گیج نمی‌شوید. 

انواع لاک ناخن را بیشتر بشناسید

لاک ناخن کرم رنگ

اگر شما هم اهل لاک ناخن کلاسیک باشید، حتما می‌دانید که رنگ کرم، یک رنگ استاندارد کلاسیک است. این رنگ یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های لاک ناخن است. البته کرم فقط یک رنگ نیست، بلکه یک طیف رنگی است. بنابراین می‌توانید طبق سلیقه و رنگ لباس‌تان، تناژ مورد نظر خود را انتخاب کنید. البته یکی از بدی‌های لاک کرم رنگ این است که نگهداری از آن کمی سخت است و ممکن است زود خراب شود.

برای خرید ظرف لاک می توانید از این پیج نیز دیدن کنید.

لاک ناخن کروم و متالیک

اگر کمی زرق و برق دوست دارید و زیاد اهل لاک ساده نیستید، می‌توانید از لاک کروم یا متالیک استفاده کنید. این مدل لاک‌ها بسیار براق هستند. به همین دلیل اگر می‌خواهید رنگ لاک ناخن‌تان حسابی جلب توجه کند، پیشنهاد می‌کنیم از لاک کروم یا متالیک استفاده کنید. بدی این مدل لاک این است که ممکن است ورقه ورقه شود شود یا خط بیوفتد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با احتیاط آن را بزنید، یا به سالن زیبایی بروید و زدن لاک‌تان را به یک ناخن‌کار حرفه‌ای بسپارید.

لاک ناخن مات

بسیاری از افراد فکر می‌کنند انواع لاک ناخن مات فقط برای فصل تابستان مناسب هستند. اما اینطور نیست. برخلاف چیزی که فکر می‌کنید، لاک مات برای تمام فصول مناسب است و بسیار هم طرفدار دارد. این مدل لاک ناخن اصلا براق نیست. اما در عوض، اگر یک مارک با کیفیت آن را تهیه کنید می‌بینید که چقدر زیبا روی ناخن می‌نشیند. همچنین، تنوع رنگی لاک‌های مات نیز بسیار زیاد است. به همین دلیل به راحتی می‌توانید رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید و آن را با لباس‌تان ست کنید. یکی از بهترین برندهایی که علاوه بر لاک براق، لاک مات هم ارائه می‌دهد، برند زویا است. لاک‌های زویا هم سریع خشک می‌شوند، هم کیفیت خوب و تنوع رنگی زیادی دارند.

لاک ناخن اکلیلی و براق

لاک‌هایی که براق هستند یا درونشان اکلیل دارند، هیجان‌انگیز و زیبا هستند. این مدل لاک‌ها بخصوص برای فصل تابستان بسیار مناسب هستند. دوام این مدل لاک‌ها معمولا نسبت به لاک عادی بیشتر است. اما با این حال، برای زدن تاپ کت (لایه رویی و نهایی لاک که معمولا برق ناخن یا فیکساتور است) اصلا تنبلی نکنید. چون ورقه ورقه شدن و پریدن نوک لاک براق، نسبت به لاک‌های دیگر به چشم می‌آید. همچنین، خودتان را آماده کنید که برای پاک کردن آن از روی ناخن حسابی سختی بکشید! این مدل لاک به دلیل دانه‌های اکلیلی که درون خود دارد، سخت از روی ناخن پاک می‌شود. اما اگر رنگ آن را درست انتخاب کنید، می‌بینید که زیبایی دستان‌تان دوچندان می‌شود و ارزش کمی سختی کشیدن را دارد.

لاک ناخن ژلی (ژلیش)

لاک ژلی یکی از لاک‌هایی است که این روزها بسیار ترند شده است و تنوع بسیار زیادی دارد. دلیل اصلی محبوبیت این لاک، دوام و ماندگاری زیاد آن نسبت به لاک‌های دیگر است و به سختی ورقه ورقه می‌شود. یکی از بدی‌هایش این است که برای زدن آن باید حتما به سالن زیبایی بروید. چون زدن آن نیازمند مهارت‌، آماده‌سازی ناخن، و دستگاه یووی است. البته یک مدل لاک ژلی هم در بازار وجود دارد که زدنش نیازی به دستگاه یووی ندارد، اما دوام آن نسبت به لاک ژلیش کمتر است. ظرف لاک در مصارف غیرخانگی مثل آرایشگاه ها بزرگتر از شیشه لاک های معمول است. 

لاک ناخن هولوگرافیک

همانطور که می‌دانید مدل آرایش هولوگرافیک این روزها بسیار ترند شده است. لاک هولوگرافیک هم از این قاعده مستثنا نیست. این مدل لاک، بسیار پر زرق و برق است و بازتاب دارد. اگر با دقت به آن نگاه کنید، می‌توانید رگه‌های رنگی رنگین کمان را در بافتش ببینید. لاک‌های هولوگرافیک علاوه بر کیفیت خوبی که دارند، بسیار هم زیبا هستند؛ به خصوص برای فصل تابستان.

لاک ناخن نئون

لاک‌های نئون بسیار خوش رنگ و لعاب هستند و حسابی جلب توجه میکنند! اگر از لاک‌های عادی خسته شده‌اید، پیشنهاد میکنیم لاک نئون را انتخاب کنید. این مدل لاک در چندین سال قبل هم مد شده بود در حال حاضر دوباره راه خود را به دنیای مد و فشن باز کرده است. مزیتش این است که طیف رنگی متفاوت و زیبایی دارد؛ از صورتی جیغ گرفته تا نارنجی. حتی اگر لاک براق دوست ندارید، میتوانید روی آن تاپ کت مات بزنید.

لاک ناخن آینه‌ای

لاک آینه‌ای از انواع لاک ناخن متالیک و کروم است. این مدل لاک بسیار براق است و جلوه و بافت خاصی هم دارد. در اصل، اصطلاح “آینه” به خاطر بازتابی است که این مدل لاک دارد. رنگ لاک‌های آینه‌ای، شبیه به آلومینیوم و فلز است.

لاک ناخن صدفی

اگر زیاد اهل لاک‌های پر زرق و برق که جلب توجه میکنند نیستید، پیشنهاد میکنیم از انواع لاک ناخن صدفی استفاده کنید. رنگ لاک‌های صدفی بسیار ملیح و زیباست و خصوصا برای فصل تابستان بسیار مناسب است؛ به خصوص اگر اهل آفتاب گرفتن و برونزه کردن پوست‌تان باشید. رنگ ملیح و درخشش ملایم لاک صدفی و کنتراستی که با رنگ پوست تیره ایجاد میکند، زیبایی شما را دوچندان میکند. اگر هم دوست داشته باشید، میتوانید زیر آن یک لایه لاک کرم یا لاک مات بزنید.

لاک ناخن مگنتیک (مغناطیسی)

این مدل لاک نیز از آن مدل‌هایی است که امسال بسیار ترند شده است. پس این که لاک مگنتیک را روی ناخن میزنید، میتوانید از طریق آهنربای کوچکی که معمولا در سرپوش شیشه لاک قرار دارد، روی لاک‌تان موج‌های ریز و اشکال خلاقانه درست کنید. البته پیشنهاد میکنیم که اگر اولین بار است که از لاک مگنتیک استفاده میکنید، حتما زدن آن را به یک ناخن‌کار حرفه‌ای بسپارید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی