زیبایی و آرایشی

  • ۰
  • ۰

عطرها نیز مانند تمامی محصولات دیگر دارای تاریخ انقضا هستند اما افراد کمی از این موضوع آگاه می‌باشند. اگر از برندهای متفاوت، عطر خریداری می‌کنید حتما اطلاعات کافی از جمله تاریخ تولید و انقضا و شرایط نگهداری از آن عطر بر روی جعبه آن نوشته شده که باید آن‌ها را کامل مطالعه کنید. عوامل گوناگونی در تاریخ مصرف عطر تاثیرگذار است. در این مقاله سعی داریم تمامی عوامل موثر در تاریخ مصرف عطر و ادکلن را مورد بررسی قرار دهیم .

کد بسته بندی عطر

قبل از خرید عطر از اورجینال بودن آن مطمئن شوید. بر روی شیشه عطر اصل یک بارکد مخصوص وجود دارد که اگر توسط یک دستگاه بارکدخوان و یا نرم افزار آن در گوشی، مورد بررسی قرار بگیرد تمامی اطلاعات مورد نظر درباره عطر مانند تاریخ تولید، انقضا، محل ساخت و … مشخص شده است. علاوه بر این برخی دیگر از عطرها دارای بوروشور و کاتالوگ می‌باشند که توضیحات کافی درباره انقضا عطر در آن نوشته شده است.

معمولا در بسته بندی عطرها سعی می‌شود از ۳ الی ۱۲ کارکتر که شامل حروف و اعداد است، استفاده شود. به طور مثال ما چندین عطر را مورد بررسی قرار داد‌ه‌ایم:

عطر COTY INC

کد این نوع عطر از یک حرف و ۱۱ عدد، تشکیل شده است : (L1 0589076962) و یا تنها از ۴ عدد مانند (۱۲۳۴) تشکیل شده است.

عطر Christian Dior

کد این عطر از ۴ کارکتر تشکیل شده است که مجموعه‌ای از اعداد و حروف انگلیسی است، مانند: (۱N05)

عطر Estée Lauder

کد بسته بندی این نوع عطر از ۳ کارکتر و مجموعه‌ای از حروف و اعداد است. مانند: (A35)

عطر شنل

کد این عطر تنها از ۴ عدد تشکیل شده است.

عطرهای شرکت پروکتر اند گمبل

کد این عطرها بین ۴ تا ۱۰ عدد می‌باشد.

تشخیص تاریخ مصرف عطر و ادکلن

به خاطر داشته باشید که ممکن است در نمونه عطر‌های تقلبی نیز این کدها دیده شود. از روش‌های تشخیص عطر اصل از تقلبی، نمونه اورجینال را تشخیص داده و سپس آن را خریداری کنید.

بر روی بسیاری از بسته بندی‌ها و شیشه ادکلن و عطر، عددی نوشته شده که نشانه‌ای از تعداد ماه‌هایی است که شما می‌توانید از عطر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که پس از باز کردن شیشه عطر، شمارش معکوس برای تعداد ماه‌های مجاز جهت استفاده از عطر شروع می‌شود. معمولا محصولات آرایشی و بهداشتی حدود ۵ سال تاریخ مصرف دارند و عطر‌ها تاریخ مصرف ۳۰ ماهه دارند البته تاریخ مصرف عطر و ادکلن بستگی به میزان الکلی که در آن به کار رفته، دارد. البته بازه زمانی ۳۰ ماهه بیشتر مختص عطرهای غیر الکلی می‌باشد و بهترین و معقول‌ترین زمانی که می‌توان از عطرها با درصد الکل متناسب استفاده کرد بین دو تا دو ونیم سال می‌باشد.


  • ۹۸/۰۳/۲۷
  • samira arab

شیشه عطر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی